Home » » Temui Skuad #JDAB2013 di sekitar Sungai Petani Alor Star!

Temui Skuad #JDAB2013 di sekitar Sungai Petani Alor Star!

Written By Destini Anak Bangsa on Sunday 17 February 2013 | 08:23


Skuad JDAB2013 yang hari ini berada akan berada di sekitar Alor Star dan Sungai Petani, Kedah dalam usaha mereka untuk membantu mengubah nasib anak Orang Asli dengan menempatkan mereka di UiTM bersesuaian dengan kelayakkan yang ditetapkan.

Program Mengubah Destini Anak Bangsa (MDAB) yang diperkenalkan pada tahun 2010 ini telah, lebih 15,000 pelajar berjaya melanjutkan pengajian ke peringkat Pra Diploma dan daripada jumlah tersebut kebanyakkan daripada mereka telah berjaya melanjutkan pengajian ke peringkat Diploma.

Berbekalkan semangat inilah Gerakan Destini Anak Bangsa (GDAB) kini tampil memperkenalkan Program Mengubah Destini Orang Asli  (MDOA) yang memfokuskan untuk membantu anak-anak Orang Asli yang berkebolehan serta berpontensi walaupun memiliki keputusan SPM yang minimum.

Selain membantu anak-anak Orang Asli, Skuad JDAB2013 juga turut membantu masyarakat sekitar dengan memberikan khidmat pemeriksaan kesihatan secara percuma di setiap lokasi yang dikunjungi mereka.

Hari ini kami bakal berada di Sungai Petani untuk program 'Walk About' dan Stadium Alor Star, Kedah untuk pemeriksaan kesihatan percuma.

Jom jumpa anda di sana!

Foto sekitar program kemasyarakatan di SK Sungai Betul, Bagan Dato - Perak.




UiTM di Hati Rakyat 1Malaysia!
Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

ALAMAT PEJABAT YDAB:

YAYASAN DESTINI ANAK BANGSA

7-3, Setia Avenue, Jalan Setia Prima (S)
U13/S, Seksyen U13,Setia Alam
40170 Shah Alam, Selangor.
TEL : +603-3343 5080
FAKS : +603-3342 6080
 
Support : Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. YAYASAN DESTINI ANAK BANGSA (YDAB) - All Rights Reserved